Parlem de crisi.

CrisiCrysisCrisis

De la econòmica? Nein. De la de valors? Nein. De la del Real-Madrit? Nein, nein, nein, nein, NEIN, NEIN!

Parlem de la crisi de l’alfabetització gràfica.

Disclaimer: no em considero un mestre en el tema, de fet només sóc un aficionat estàndard al disseny i derivats. I com a tal em disposo a rajar sense coneixement complet de causa.

Fa uns dies, a la facultat de comunicació de l’Autònoma, un estudiant passejava tot cavil·lant i de repent…

dramaticchipmunkgif

Deixem de banda la Comic Sans que ja se n’ha parlat prou. Deixem de banda també el text centrat, tot en majúscules, i la imatge que sembla treta de la base d’imatges del word. Deixem de banda els aspectes concrets de l’oferta i quedem-nos amb la sensació que desprèn i el que ens diu: hola, sóc una empresa d’investigació de mercat que busco subhumans gent desesperada per anar a picar a timbres de desconeguts.

A mi, veure coses així, m’entristeix. Veure com, en una universitat, m’ataquen cartells d’un ens sense nom preguntant-me si vull una feina -Si! La vull!- de manera tan maleducada se’m fa molt hostil. Aviam, entenc que la feina és una merda, que no és una oferta per a treballar a Google però… Collons! Si jo necessito una feina de merda i tu me la ofereixes lo mínim que hauries de fer és fer-me el tràmit agradable. Hauries de tractar-me com l’universitari mitjà que sóc. I creu-me, senyor contractant, encara que no hagis estudiat disseny, ho saps fer.

Potser és culpa meva, i perdo el temps cremant-me per coses massa tontes (quan podria estar preocupant-me per l’Atur, o el futbol) però si el disseny parla, aquest cartell m’està dient que: qui em pot donar feina és una persona que no es preocupa per fer les coses ben fetes i que s’amaga del que fa (i de com ho fa). M’està dient que millor si sóc una miqueta parat, i sinó, com que acudiré a la oferta per pura desesperació, admet que treballi sense cap tipus de dedicació. Però ep! que no m’oblidi de ser guapo.

No fotem! Què que vivim rodejats d’incompetents ja ho sabíem, però no cal que ens ho recordin, ara també, a cada cantonada amb el seu analfabetisme gràfic. I menys que, quan estem estudiant per a, en teoria, no ser uns pàries, ens diguin que algú que no s’esforça per dissimular que ho és està treballant. I fent-ho pitjor del que ho faries tu.

PS: un altre exemple d’analfabetisme gràfic, aquest cop, però, es un xic més sinistre.

Anuncis